Sabtu, 22 Februari 2020

CONTOH UCAPAN RINGKAS PENGERUSI PIBG (PROGRAM ZIARAH CAKNA & JOM KESEKOLAH SK LOKOTON KUDAT SABAH


Selamat pagi dan salam sejahtera. Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan ribuan terimakasih kepada pihak sekolah yang sudi menjemput saya untuk menghadiri program ini. terima kasih juga kepada pengerusi majlis yang sudi memberikan saya peluang untuk berucap pada hari ini. yang berusaha Puan Yusia Idom PKHEM sk lokoton merangkap perasmi program ZIarah Cakna dan Jom Ke Sekolah peringkat SK Lokoton (2020), yang dihormati para penolong kanan sk lokoton, guru-guru, rakan-rakan PIBG, tuan-tuan dan puan-puan serta muruid-murid yang dikasihi sekalian.
Selamat pagi dan salam sejahtera. Saya selaku pengerusi PIBG SK Lokoton mengucapkan tahnia kepada para pentadbir sekolah kerana dapat melancarkan program ini pada hari ini. seperti mana yang kita tahu program ini adalah satu agenda Kementerian pendidikan Malaysia (KPM) yang telah dilancarkan sejak tahun 2018 lagi. Program ini adalah sebuah program yang sangat sesuai dilaksanakan pada setiap tahun agar dapat mengeratkan hubungan yang baik serta dapat melahirkan warga penyayang dalam kalangan guru-guru dan ibu bapa kepada para pelajar yang dikasihi sekalaian. Sehubungan dengan itu, program ini juga dapat meningkatkan tahap kesedaran guru-guru dan ibu bapa terhadap kepentingan menjaga kebajikan para pelajar.
Dengan adanya pelancaran program ini, saya berharap agar pihak pentadbir sekolah dengan adanya kerjasama ajk pibg, kita dapat menjalankan satu program untuk menziarah rumah para pelajar yang mempunyai masalah kehadiran, masalah kesihatan, masalah disiplin dan lain-lain. Dengan ini, kita dapat membantu mengatasi masalah-masalah yang dihadapi oleh pelajar yang bermasalah sekaligus dapat menengani masalah keciciran murid.
Dengan ini saya akhiri ucapan saya dengan ucapan jutaan terimakasih kepada guru-guru dan para pelajar kerana sudi mendengar ucapan saya sebentar tadi. Sekali lagi saya mengucapkan salam sejahtera, salam agkas magavi dan salam SK Lokoton juara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Penemuan & Kisah Hidup Albert Einstein.

Video Penemuan Dan Kisah Albert Einstein Saintis ini merupakan tokoh paling terkenal di dunia. pada abad ini, ramai yang mencari...